Binq Media bedenkt, bouwt en exploiteert internationale online concepten. Onze expertise ligt vooral op het terrein van het vergaren, verrijken en ontsluiten van informatie waarmee we een brede doelgroep bereiken. Techniek, marketing, content – we doen alles in eigen beheer. Opgericht in 2010, heeft Binq Media zich ontwikkeld tot een succesvol bedrijf. Inmiddels beheren we ruim veertig online platforms die samen jaarlijks meer dan honderd miljoen pageviews genereren. Binq Media is met haar websites inmiddels in ruim twintig landen actief.
SEO is ons ABC, ons mantra, onze lijfspreuk. Wij weten hoe we onze websites optimaal vindbaar kunnen maken in Google en andere zoekmachines. Ons geheim? Toewijding. Search Engine Optimization (SEO) krijgt vanaf de eerste stap bij het ontwikkelen van een nieuw concept onze aandacht. Tijdens alle vervolgstappen tot aan de lancering van een product maar ook in het traject erna, blijft SEO een cruciaal onderdeel. We monitoren onze content continu op vindbaarheid en voeren waar nodig aanpassingen door. Zo realiseren we vrijwel altijd een toppositie in de zoekresultaten.
Groeien. Niet groeien om het groeien zelf. We hebben geen last van hijgerige investeerders of ongeduldige aandeelhouders. Wij willen gestaag en weloverwogen groeien. Hoe? Door te blijven doen waar we goed in zijn: met een zeer specifiek informatieaanbod een brede doelgroep aanspreken, bezoekers aan onze websites binden en inkomsten genereren. Informatie die bijvoorbeeld door overheden wordt gepubliceerd maken we beter toegankelijk en verrijken we met gegevens uit diverse andere relevante bronnen, het geheel is tenslotte meer dan de som der delen. Gebaseerd op onze ervaring met deze benadering, werken we samen met andere ondernemers business modellen uit waarmee we onze activiteiten geleidelijk uitbreiden.